Er zijn voor kinderen die iets extra’s nodig hebben…

Het was op de kleuterschool tijdens het speelkwartier en ik weet nu nog dat ik dacht: ik wil juf worden, maar eentje die niet altijd komt.

Op de opleiding voor leerkracht vond ik het op de stagescholen eigenlijk niet zo leuk. Alle kinderen moetsten hetzelfde werk doen, op dezelfde manier en de methodes vertelden je wat je moest aanbieden. De kinderen die wat extra’s nodig hadden moesten zich maar aanpassen. Hoe lastig om zo te moeten werken.

Tot het moment dat ik op de school voor kinderen met Leer- en Opvoedingsmoeilijkheden (LOM school) stage liep. Het was als een warm bad en ik voelde me als een vis in het water.

Het is met mijn loopbaan uiteindelijk gelopen zoals ik het had gehoopt, voelde en wilde. Altijd kunnen en mogen werken met kinderen met speciale ondersteuningsbehoeften. Eerst als leerkracht in het SBO en snel genoeg als remedial teacher. Vanaf 1994 ben ik vanuit het SBO ingezet als ambulant begeleider, pedagogisch-didactisch onderzoeker en leerkrachtbegeleider. Vanwege “Weer Samen Naar School” verzorgde ik samen met een collega workshops en lezingen rondom “terugplaatsing SBO-BaO” en Handelingsgerichte Procesdiagnostiek.

Er zijn voor kinderen die iets extra’s nodig hebben …. Het werd een leven lang werken en leren met kinderen, hun leerkrachten, ouders en professionals. Ontmoetingen, samenwerken, inspiratie opdoen, nieuwe dingen ontdekken, ontwikkelen, dit uitdragen en van kinderen genieten.

Sinds 2014 heb ik een kleinschalige praktijk voor kleine en grote mensen. Voor diegenen die hun hand uitreiken en vragen “doe je even met me mee zodat ik ga (be) grijpen en het zelf leer doen?”signaa

Meer weten?
Voor contact klik op contact met Ine

Op Linked In kunt u vinden waar ik overal heb gewerkt, wat ik daar gedaan heb en welke opleidingen en cursussen gevolgd zijn

Twitter : @Ine Lucker.

Facebookpagina: https://www.facebook.com/passendleren/

Geregistreerd bij o.a.:

  • Instituut Kind in Beeld als Opleider Expert-onderzoeker Visueel Leren, Opleider Trainer Leren leren Methode
  • Integrale Kindertherapie Carla van Wensen als Coach KinderBrein &Bewegen en Coach Kind in Evenwicht (KIE)
  • Contextueel-Systemisch coach, Oplossingsgerichte Coach & Opvoedcoach  Instituut Tea Adema
  • PopTalk coach
  • Bal-A-Vis-X trainer
    2 Hands4Kids onderzoeker en coach
  • LBBO (Landelijke beroepsgroep begeleiders onderwijs) als gedragsdeskundige, beeldbegeleider ambulant begeleider
  • LBRT, landelijke beroepsgroep remedial teachers
  • CNLS als visueel en ruimtelijk screener en trainer
  • Tekenjegesprek als gesprekscoach
  • Methode B en D Weerbaarheid. Bertha Verschueren
  • CRKBO


Ik werk samen met

  • Hetty Holtus ’t Zwin, fysiotherapie, edukinesiologie en reflexintegratie
  • Jan-Willem Koppers, organisatieadviseur